Een fijn overzicht van grote activaties op social media.


Neem voor meer info even contact op.

Maar je mag ook teruggaan naar het social overzicht of naar de beginpagina.





Freelance copywriter, social media, tekstschrijver

Belfius is een Belgische bank. In de zomer van 2012 wilde de bank jongeren aan zich binden door gebruik te maken van het festivalseizoen. Maar zonder een sponsor te zijn en zonder kaartjes te hebben voor de festivals is dat nog best een uitdaging.


Samen met Gerdien Stevense hielp ik creatie van Boondoggle Leuven bij het ontwikkelen van de Afkick Kuur.


Bekijk plaatjes! >

Om een Philips-competitie viraal aan te jagen ontwikkelde ik met Tim Voors, Bart Mol en Chris Baylis bij TribalDDB het mini-blog Philips_VS.


We kwamen we op het idee om virale prikkels af te vuren via Twitter.

Om zo followers te stimuleren om met de competitie mee te doen.

De competitie bestond uit het vergelijken van een Philips-product met iets totaal anders.

Hoe maffer de vergelijking, hoe groter de kans dat je wint.


Bekijk de case >

Freelance copywriter, social media, tekstschrijver

De Mr Jummy-case.


Een van de eerste keren dat social media in Nederland werd ingezet voor een campagne. Gemaakt in de tijd dat Hyves groter en populairder was dan Facebook. Emile Dekker en ik ontwikkelden bij Achtung een plan om met zo min mogelijk budget zoveel mogelijk mensen (lees: vrouwen) aan de Sultana-pop te krijgen. Met als resultaat een Gouden Spin.


Het plan maakte dankbaar gebruik van

een Mr. Jummy-Hyve,

een YouTube-kanaal en

een Flickr-album.


Bekijk de case >

Freelance copywriter, social media, tekstschrijver

Precisierijden met je Hyves-vrienden in een Volkswagen.


Als alle zuinige autootjes oproepen om te ontdekken hoe ver je kunt komen op een volle tank, hoe val je dan nog op? Antwoord: door juist niet zuinig te rijden.


Het doel van ‘Tem de tank’ was om zo leeg mogelijk aan te komen in Milaan. In de game kreeg je allerlei kansen om je verbruik te verhogen of te verlagen. Bijvoorbeeld door meer of minder Hyves-vrienden mee te nemen. De meest lege tank maakte kans op een Polo BlueMotion. Bedacht met Michel van Duyvenbode bij TribalDDB.


Bekijk de case >


Freelance copywriter, social media, tekstschrijver

Hyves campagne voor Essent.


Samen met Liat Azulay ontwikkelde ik bij Social Embassy een concept voor Essent op Hyves. Om als energieleverancier relevant te kunnen zijn binnen social media kwamen we op het idee van De Energiemeter. Die precies voor je uitrekent hoeveel energie je in Hyves stopt.


Zet de gadget op je hyve >

Of bekijk de case hier >

Freelance copywriter, social media, tekstschrijver

Blut Busters van de Rabobank.


Samen met Liat Azulay ontwikkelde ik bij Social Embassy een concept om te zorgen voor meer downloads van de Rabo Mobiel Bankieren-app. Met de Blut Busters kon iedereen die blut was - en in het bezit was van de app - kans maken op een noodsaldo. De Blut Busters zochten je op in studentensteden, op terrasjes en tijdens festivals.


Check de Facebook pagina >

Check de case film >

Of bekijk de case hier >

Freelance copywriter, social media, tekstschrijver

#tennisservice voor het World Tennis Tournament van ABN-AMRO.

Ontwikkeld met Rutger Docter bij Social Inc.


Voor het World Tennis Tournament van 2014 wilde hoofdsponsor ABN-AMRO iets bijzonders doen met de bezoekers. Wij ontwikkelden de social activatie van #tennisservice. Hiermee wilden we bezoekers meer betrekken bij de tennisexperience door bijzondere tenniswensen in vervulling te laten gaan.


Zo dook het team op om spontaan je racket opnieuw te bespannen en verscheen Richard Krajicek in je klas om je te helpen bij je spreekbeurt.


Bekijk de Facebookpagina - zolang ie nog live is - op www.facebook.com/tennisservice

Of bekijk hier de hele case >


Freelance copywriter, social media, tekstschrijver

VSM gelooft in de kracht van de natuur.

Om haar fans hierbij te betrekken heeft VSM enkele van deze krachten onderzocht.


Bij elk experiment werden de testpersonen op Facebook voorgesteld.

Zodat fans konden raden wie uit zou blinken in de kracht van de natuur.


Ontwikkeld met Michel van Duyvenbode, Guido de Ridder en Louis van Zwol bij Shoq Creative Studio.


Bekijk de Krachtmetingen >