Een fijn overzicht van mijn dm-cases.

Neem voor meer info even contact op. Of ga terug naar de beginpagina.



















Samen met Frank Mineur won ik bij TBWA\Direct Company de pitch voor Disneyland Parijs.

Op basis van het winnende idee hebben we toen meerdere direct mail concepten ontwikkeld.

In elk mailpack zat namelijk een stukje ‘voorpret’. Een beetje Disney-magie. Om je alvast voor te bereiden op je bezoek. En om kinderen nog harder te laten zeuren bij hun ouders.


Plaatjes!

Freelance copywriter, direct marketing, dm, direct mail

Mailpiece van de AVRO gericht op gezinnen met kinderen.


Als tientjeslid van de AVRO krijg je gratis het tijdschrift GirafPost: een magazine voor kinderen tot en met 12 jaar over dieren, natuur en milieu. Bij het tijdschrift krijg je meteen ook vele extra’s, tips en kortingen. Gemaakt met Paul Tops.


Bekijk de selfmailer >

Freelance copywriter, direct marketing, dm, direct mail

Neem voor meer info even contact op. Of ga terug naar de beginpagina.

Direct Company wenst u een prettig 2002...


Samen met Frank Mineur ontwikkelde ik voor TBWA\DirectCompany een mailing waarmee we klanten en relaties in één keer alles konden wensen:


Gelukkig nieuwjaar en veel succes met het omrekenen van de gulden naar de euro of andersom \ Prettige Drie Koningen \ Veel plezier op de trouwdag van Willem Alexander en Maxima \ Een romantische Valentijnsdag toegewenst \ Geniet, maar drink met mate tijdens carnaval \ enzovoorts...


De complete tekst staat hier >

Freelance copywriter, direct marketing, dm, direct mail

Campagne voor NUTS Verzekeringen (dat later opging in Delta Lloyd)


NUTS Verzekeringen was de eerste verzekeraar die verschillende doelgroepen apart benaderde. Zo ontwikkelde ik bij Draft WorldWide het idee van de Bodycard. Een verzekeringspasje (met een vrouwelijke en een mannelijke variant) dat meteen ook je persoonlijke lijfwacht is.


Bekijk de campagnebeelden >

Freelance copywriter, direct marketing, dm, direct mail

De Wet Arbeidsongeschiktheidsverzekering voor Zelfstandigen verdween.

Om jezelf als zelfstandig ondernemer te beschermen, kon je de oplossing van Centraal Beheer vinden door de wet letterlijk door midden te scheuren.


Bekijk het mailpack >


Ontwikkeld met Frank Mineur bij Rapp Collins.

Freelance copywriter, direct marketing, dm, direct mail

Jongerencampagne voor NUTS Verzekeringen (dat later opging in Delta Lloyd)


NUTS Verzekeringen was de eerste verzekeraar die verschillende doelgroepen apart benaderde. Zo ontwikkelde ik bij Draft WorldWide het idee van de Hocus Pocus Pilatus-Pas. Een verzekeringspasje dat bij toverslag al je pijntjes wegneemt. 


Bekijk de campagnebeelden >

Freelance copywriter, direct marketing, dm, direct mail

Breekmailing.


De overheid steunt niet langer zelfstandig ondernemers steunen bij arbeidsongeschiktheid. De ondernemers staan er dus alleen voor. Gelukkig had Zilveren Kruis Achmea een verzekering om dit probleem om te lossen. Door de mailing te breken - en dus de benen van het mannetje - kreeg je de oplossing van Zilveren Kruis Achmea te zien.


Ontwikkeld met Frank Mineur bij Rapp Collins.


Bekijk het mailpack >

Freelance copywriter, direct marketing, dm, direct mail

Arbeidsongeschiktheidsverzekering voor startende ondernemers.


Samen met Frank Mineur ontwikkelde ik bij Rapp Collins een mailpack met illustraties en stripjes van Hanco Kolk. Door strips te gebruiken konden we een zwaar onderwerp als arbeidsongeschiktheid luchtig onder de aandacht brengen.


Bekijk het mailpack >

Freelance copywriter, direct marketing, dm, direct mail

Nieuwjaarsgroet van Rapp Collins.


Met de mailing kon je voor het komende jaar een extra dag winnen. Deze dag werd vervolgens ingevuld door het bureau met een leuk uitje. Bedacht met Frank Mineur, Michel Jongeneel en Rob Schippers bij Rapp Collins.


Bekijk de schrikkelmailing >

Lang voordat Unicef kwam met de campagne ‘Zonder U geen Unicef’ had ik dit mailpack al gemaakt voor Trouw. Met het mailpack wilde Trouw oud-abonnees overhalen om een nieuw abonnement te nemen op de krant. In 1993 ontwikkeld bij DDB Needham.


Bekijk het mailpack >

Freelance copywriter, direct marketing, dm, direct mail
Freelance copywriter, direct marketing, dm, direct mail
Freelance copywriter, direct marketing, dm, direct mail
Freelance copywriter, direct marketing, dm, direct mail

Tweede Kamer mailing voor Centraal Beheer Achmea.


Niet de werkgever, maar de regering ging voortaan bepalen wanneer een personeelslid met pensioen kon gaan. Om er voor te zorgen dat werkgevers toch de baas bleven in hun eigen bedrijf ontwikkelde Centraal Beheer Achmea een speciale pensioenregeling. Deze regeling introduceerden we bij werkgevers met een mailing waarbij je de stoel van de directeur kon veranderen in een zetel van de Tweede Kamer.


Bekijk de hele campagne >

Niets is zo leuk als je eigen baas spelen.


Elk geboorte- en trouwkaartje grijp ik dan ook aan om er een creatief dm-stukje van te maken.

Snuffel snel door mijn privé-collectie >

Freelance copywriter, direct marketing, dm, direct mail

Lege mailing voor Centraal Beheer Achmea.


Dankzij Den Haag krijgen zelfstandig ondernemers bij arbeidsongeschiktheid geen cent. Om dat nieuws voelbaar te maken, ontwikkelde ik samen met Frank Mineur bij Rapp Collins een lege mailing. Die een dag later werd opgevolgd met een oplossing van Centraal Beheer Achmea.


Bekijk de campagne >

Freelance copywriter, direct marketing, dm, direct mail

Panorama EK inhaakwedstrijd


Tijdschrift Panorama schreef onder reclame-creatieven een wedstrijd uit voor de leukste inhaker tijdens het EK. En aangezien er in die periode dus waarschijnlijk weer veel oranje markers worden gebruikt, stuurde Panorama er eentje extra.


Bekijk het mailpack >

Freelance copywriter, direct marketing, dm, direct mail