Een fijn overzicht van mijn cases gericht op jongeren.

Neem voor meer info even contact op. Of ga terug naar de beginpagina.





Activeren in mijn eigen straat.

Waarbij ik een parodie hield op talentenshows.


Tijdens Sint Maarten gaf ik samen met twee andere juryleden commentaar op lampiondragertjes. Streng doch onrechtvaardig beoordeelden we lampion, lied en zang. In twee uur tijd kwamen er 200 kinderen in onze partytent om hun act te laten zien.


De actiesite staat hierzo.

Foto’s staan hierzo.

Aandacht in de pers staat hierzo.

De Rabobank wilde door middel van een activatieconcept laten zien dat ze niet alleen een polderbank, maar ook een stadsbank zijn.


Samen met Ine Reijnen en Frank Mineur ontwikkelde ik bij Rapp Collins het Koninginnedagpakket. Waarmee we de jonge winkeliertjes op Koninginnedag hielpen met hun winkeltje.


Plaatjes!

Page take-over.


Gemaakt met Yacco Vijn bij KONG.

De banner is een onderdeel van een campagne om het misbruik van 112 tegen te gaan.


Check de banner hier


Bij T-Mobile kreeg je 300 gratis sms’jes als je je tegoed met 10 euro opwaardeerde. Dat bracht ik onder de aandacht met een nonspot-actie op Radio538. Luisteraars gaven hun meest heftige sms’jes door en maakten kans op een LG met 300 sms’jes. Waarmee ze de verzender van dat heftige sms’je terug konden pakken met een sms-bombardement.


Gemaakt bij NOISE.

Luister naar de cromo >.

Samen met Frank Mineur won ik bij TBWA\Direct Company de pitch voor Disneyland Parijs. Op basis van het winnende idee hebben we toen meerdere direct mail concepten ontwikkeld.


In elk mailpack zat een stukje ‘voorpret’. Een beetje Disney-magie. Om je alvast voor te bereiden op je bezoek. En om kinderen nog harder te laten zeuren bij hun ouders.


Plaatjes!


TV-commercial voor Sundjata.


Gemaakt om scholieren te activeren om geld op te laten halen voor een goed doel.

Bekijk het spotje >

Campagne voor Tolk, een mobiele vertaler.

Gemaakt bij MTV met Robin Blitzblum en Alan Sperling.


Bekijk de commercials hier


Of lees een artikel over de campagne.

Leuke hoax voor Kennisnet.


Kennisnet wilde op een goedkope doch opvallende manier laten weten dat zij de aangewezen plek zijn voor ouders om informatie te krijgen over het onderwijs van hun kind. Via www.webcamindeklas.nl werd gesuggereerd dat je direct in de klas van je kind kon gluren. De hoax deed heel wat stof opwaaien waardoor Kennisnet veel free publicity kreeg.


Bekijk de case >

Voor Nickelodeon heb ik een aantal scripts geschreven voor de promo’s van de Kids Choice Award van 2007.


Bekijk de promo’s.

Advertentie uit 1993 voor Tienertoer van de NS.

Mailpiece van de AVRO gericht op gezinnen met kinderen.


Als tientjeslid van de AVRO krijg je gratis het tijdschrift GirafPost. Een magazine voor kinderen tot en met 12 jaar over dieren, natuur en milieu. Bij het tijdschrift krijg je meteen ook vele extra’s, tips en kortingen.


Bekijk de selfmailer >

Event ter promotie van het Vodafone Studenten Abonnement.


Omdat studenten met dit abootje én smsjes én belminuten én internet op hun mobiel hebben, bedachten Richard de Jong en ik bij Achtung een én-én idee.


Studenten moesten tijdens Ring My Bike zoveel mogelijk opdrachten tegelijkertijd uitvoeren. De beste multitaskende student won én een fiets én een laptop én een Samsung Galaxy S.


Bekijk de case >.

Voor Gogo-tours heb ik meegewerkt aan het programmaformat

‘Wakker worden met Valerio op vakantie’.


Het format was gebaseerd op het succesvolle programma: ‘Wakker worden met Valerio’.

Ditmaal ging Valerio vakantiegangers bezoeken op hun vakantieadres. Het doel van het programma was om early bookers te winnen voor Gogo-tours. Het programma liep in het voorjaar op TMF en werd afgetrapt met een groot event: een summer wake-up party. Tijdens dit event werd het hartje februari opeens heel even zomer.


Zie hier de promo voor de kick off party.

De kijkertjes van Nickelodeon moesten verleid worden om hun favo zender op elf te zetten. En hoe kan dat beter dan met een elf? Een storingself bleef net zo lang programma’s verpesten totdat heel Nederland Nick op elf had gezet.


De elf kwam ook aan de deur om je te controleren. En als Nick inderdaad bij jou op elf stond, kon je elf keer een Nintendo Wii winnen of andere geweldige elf-prijzen. Ontwikkeld bij MTV Networks met Taco Zuidema en Robin Blitzblum.


Bekijk de case. Of download de case: storingself.pdf

Gemaakt bij MTV met Robin Blitzblum en Alan Sperling voor een inprogram-actie bij MTV en TMF.


Voor een nieuw smaakje van Lay’s - Spareribs Chips - introduceerden we de cowboy Chip Sparerib. Het doel van de actie: zet Chip op de foto en win geweldige prijzen. In verschillende programma’s van MTV en TMF werden hints gegeven.


Bekijk de case >.

Jongerencampagne voor NUTS Verzekeringen (dat later opging in Delta Lloyd)


NUTS Verzekeringen was de eerste verzekeraar die verschillende doelgroepen apart benaderde. Zo ontwikkelde ik bij Draft WorldWide het idee van de Hocus Pocus Pilatus-Pas. Een verzekeringspasje dat bij toverslag al je pijntjes wegneemt. 


Bekijk de campagnebeelden >

Samen met Jean-Paul Terpstra heb ik bij TMP&co een campagne ontwikkeld om studenten enthousiast te maken voor de Rabobank als toekomstig werkgever.


In de campagne konden studenten een reis naar Indonesië winnen door een slim businessplan te schrijven.


Bekijk de case >