Een fijn overzicht van mijn mentor activiteiten:

Neem voor meer info even contact op. Of ga terug naar de beginpagina.



















Spring o’ Six was een samenwerking tussen het Purmerendse bureau NR6 en Staffplanning.

Het doel van Spring o’ Six was om mensen op te leiden tot content manager.


Samen Rocco Stalvord en andere professionals uit het vak probeerden we in 2006 de studenten zo snel mogelijk klaar te stomen voor de praktijk. In de opleiding leerde ik de studenten om verleidende webcopy te schrijven. De opleiding hield er helaas na een jaar mee op.

In 2008 heb ik een tijdje lesgegeven aan de editors van Nickelodeon.

Zij hadden als taak om alle promo’s, cromo’s, leaders en tv-spotjes van Nickelodeon te maken.


Ik leerde de editors om dit vanuit een reclameperspectief te benaderen.

Zodat het materiaal wat ze maakten opvallender en succesvoller werd.

In het voorjaar van 2009 was ik mentor bij een workshop van de ADCN.


De aangemelde creatieve teams kregen de opdracht om een activatieconcept te bedenken voor het Ronald McDonald Kinderfonds. Een voorwaarde voor de opdracht was dat het concept uitvoerbaar was op een platform van Microsoft. Het winnende concept werd uitgevoerd door Red Urban.

Neem voor meer info even contact op. Of ga terug naar de beginpagina.

Van februari tot juli 2012 gaf ik les aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam.

Een dag in de week begeleidde ik samen met andere vakgenoten de eindexamenkandidaten richting hun felbegeerde diploma. Daarnaast gaf ik een avond in de week les in copy aan de derdejaars studenten.


Half januari 2013 gaf ik een workshop ‘commercieel schrijven’ aan mode-studenten van diezelfde Willem de Kooning Academie en aan studenten uit Baltimore, US.

Samen met Adformatie Groep heb ik een boek op de markt gebracht.

Geen hoogdravende literatuur, maar gewoon een praktisch boekje met tips voor het schrijven van commerciële teksten. Alle trucs en adviezen die ik in de loop der 1000 jaar heb verzameld, komen samen in dit boek.


Het boekje is ontworpen door Irne Brouwer en Frank Ouwerkerk met illustraties van Willemijn de Lint.

Lees verder >


Bestel het boekje voor slechts € 24,95.

Of ontvang het gratis door Pascal voor minimaal 8 uur te boeken.

In september 2014 gaf ik een workshop aan de afdeling communicatie en marketing van de RegioBank. Waarbij mijn boek ‘Verleiden met een Dialoog’ het vertrekpunt was.


Ook interesse in een workshop?

Kijk naar een voorproefje >

Of neem meteen contact op >

In juni 2013 gaf ik een workshop commercieel schrijven tijdens Marcom.


Ook interesse in een workshop?

Kijk naar een voorproefje >

Of neem meteen contact op >