Een fijn overzicht van mijn mooiste projecten.

Neem voor meer info even contact op. Of ga terug naar de beginpagina.


Als je een specialisatie zoekt, kun je dit menuutje gebruiken:


activatie

advertenties

campagnes

commerciële-tv

direct mail

Neem voor meer info even contact op. Of ga terug naar de beginpagina.

Om een Philips-competitie viraal aan te jagen ontwikkelde ik met Tim Voors, Bart Mol en Chris Baylis bij TribalDDB het mini-blog Philips_VS.


We kwamen we op het idee om virale prikkels af te vuren via Twitter.

Om zo followers te stimuleren om met de competitie mee te doen.

De competitie bestond uit het vergelijken van een Philips-product met iets totaal anders.

Hoe maffer de vergelijking, hoe groter de kans dat je wint.


Bekijk de case >

Freelance copywriter, copywriter, freelance, Amsterdam, Pascal Boogaert

De Mr Jummy-case.


Een van de eerste keren dat social media in Nederland werd ingezet voor een campagne. Gemaakt in de tijd dat Hyves groter en populairder was dan Facebook. Emile Dekker en ik ontwikkelden bij Achtung een plan om met zo min mogelijk budget zoveel mogelijk mensen (lees: vrouwen) aan de Sultana-pop te krijgen. Met als resultaat een Gouden Spin.


Het plan maakte dankbaar gebruik van

een Mr. Jummy-Hyve,

een YouTube-kanaal en

een Flickr-album.


Bekijk de case >

Freelance copywriter, copywriter, freelance, Amsterdam, Pascal Boogaert

Precisierijden met je Hyves-vrienden in een Volkswagen.


Als alle zuinige autootjes oproepen om te ontdekken hoe ver je kunt komen op een volle tank, hoe val je dan nog op? Antwoord: door juist niet zuinig te rijden.


Het doel van ‘Tem de tank’ was om zo leeg mogelijk aan te komen in Milaan. In de game kreeg je allerlei kansen om je verbruik te verhogen of te verlagen. Bijvoorbeeld door meer of minder Hyves-vrienden mee te nemen. De meest lege tank maakte kans op een Polo BlueMotion. Bedacht met Michel van Duyvenbode bij TribalDDB.


Bekijk de case >


Freelance copywriter, copywriter, freelance, Amsterdam, Pascal Boogaert
Freelance copywriter, copywriter, freelance, Amsterdam, Pascal Boogaert


Ontwikkeling van een nieuw merk: Sizz.


Samen met Neeltje Vervoort heb ik bij Sister Act aan de basis gestaan van het merk Sizz. We 

ontwikkelden de positionering, de naam, het logo en de introductiecampagne.


Bekijk hier de hele case >

Copy driven campagne voor ING.


Ontwikkeld met art director Frank Mineur bij TBWA\DirectCompany.


Alle uitingen staan hier >

Freelance copywriter, copywriter, freelance, Amsterdam, Pascal Boogaert

Samen met Adformatie Groep heb ik een boek op de markt gebracht over commercieel schrijven.


Lees verder >


Bestel het boekje voor slechts € 24,95.

Freelance copywriter, copywriter, freelance, Amsterdam, Pascal Boogaert

TV-commercial voor Bol.com

Bedacht met Wouter Voges bij Etcetera.


Bekijk de commercial >.


Freelance copywriter, copywriter, freelance, Amsterdam, Pascal Boogaert

De kijkertjes van Nickelodeon moesten verleid worden om hun favo zender op elf te zetten. En hoe kan dat beter dan met een elf? Een storingself bleef net zo lang programma’s verpesten totdat heel Nederland Nick op elf had gezet.


De elf kwam ook aan de deur om je te controleren. En als Nick inderdaad bij jou op elf stond, kon je elf keer een Nintendo Wii winnen of andere geweldige elf-prijzen. Ontwikkeld bij MTV Networks met Taco Zuidema en Robin Blitzblum.


Bekijk de case. Of download ‘m hier storingself.pdf

Freelance copywriter, copywriter, freelance, Amsterdam, Pascal Boogaert
Freelance copywriter, copywriter, freelance, Amsterdam, Pascal Boogaert

Online campagne voor de populaire app van Albert Heijn: Appie.


Ontwikkeld met Sander Eijlenberg en Karlijn van den Berg bij Muse. De campagne bestond uit easter eggs die we Grappies noemden. De Grappies werden ingezet om de app te promoten.


De campagne begon tijdens Pasen 2010.Via twitter riep Appie op om te zoeken naar de easter eggs. Veel blogs namen de actie over en onder game nerds onstond een race om als eerste alle Grappies te vinden.


Bekijk de case.

Een dikke viral hit voor de autoverzekering van Fortis ASR.

Met 85.000 views in de eerste week!


Het vrolijkste nummer aller tijden werd uitgevoerd met pijnlijke geluiden van autoschade.

Bedacht met Richard de Jong bij Qi.


Bekijk de case van Happy Crashing >.

Freelance copywriter, copywriter, freelance, Amsterdam, Pascal Boogaert
Freelance copywriter, copywriter, freelance, Amsterdam, Pascal Boogaert

Iced Teabag voor Liptonice. (Zilveren Lamp ADCN)


Bij aankoop van een paar blikjes Liptonice kreeg je een Iced Teabag. Een met water gevuld plastic theezakje. Even in het vriesvak leggen en je gebruikt de Iced Teabag als een ijsklontje in je ijsthee. Bedacht bij Borremans & Ruseler.


Bekijk de case >

TVC voor de Bosch Free’e. Een stofzuiger met een 15 meter lang snoer.


Samen met Sander Eijlenberg ontwikkeld bij Muse.


Bekijk de commercial >.

Freelance copywriter, copywriter, freelance, Amsterdam, Pascal Boogaert
Freelance copywriter, copywriter, freelance, Amsterdam, Pascal Boogaert

Advertentie voor Bavaria. Ontwikkeld met Martijn Rooij bij DMB&B.


Klik hier voor groot >

Billboard voor Texaco. Ontwikkeld met Martijn Rooij bij DMB&B.


Klik hier voor groot >

Freelance copywriter, copywriter, freelance, Amsterdam, Pascal Boogaert

Geen miljoenenslurpende campagne of high tech camera’s om automobilisten langzamer te laten rijden in gevaarlijke bochten.


Maar gewoon een bosje bloemen van 20 euro.


Lees meer over het Flower Power project >

Freelance copywriter, copywriter, freelance, Amsterdam, Pascal Boogaert
Freelance copywriter, copywriter, freelance, Amsterdam, Pascal Boogaert

Een mensengroot vogelnestje op het Leidseplein.


Samen met Wencke van Amstel ontwikkelde ik bij Pink & Poodle een campagne voor Staatsbosbeheer. Waarbij we de vakanties bij Staatsbosbeheer onder de aandacht brengen met de tekst:


“Logeren bij de boswachter”


Als kick-off voor de campagne plaatsten we dit verleidelijke vogelnestje in Amsterdam. Eenmaal in het nestje werd er een foto van je gemaakt die je meteen kon delen op social media.


Bekijk de campagnesite >

Bewonder de hele campagne >

Of gluur in het vogelnestje >

Rich media banner voor Toon van Eneco. Samen met mijn goede vriend Frank Mineur ontwikkeld bij FHV.


Met de gratis app van Toon kun je zo’n beetje alles in je huis op afstand bedienen. Verwarming hoger, verwarming later... Maar je kunt ook de tv uitzetten. Of spelen met de kleurtinten van je verlichting.


Met deze banner gaven we een voorproefje van Toon. In de banner kon je met Toon de huiskamer van de mevrouw helemaal zelf bedienen.


Bekijk de plaatjes >

Freelance copywriter, copywriter, freelance, Amsterdam, Pascal Boogaert

Destino Mágico.


Een online game voor KLM. Samen met Mark Beuving ontwikkeld bij Kumpany.

Met als doel om Latijns-Amerika populairder te maken als reisbestemming.


Speel het spelletje - zolang ie live staat - op destinomagico.klm.com

Of kijk hier naar een impressie >

Freelance copywriter, copywriter, freelance, Amsterdam, Pascal Boogaert

Bij mijn vrienden van Kokoro heb ik meegeholpen aan de kerstgroet van Funda.


Bekijk hier een impressie van de groet >

Freelance copywriter, copywriter, freelance, Amsterdam, Pascal Boogaert

Radiocommercials voor Trouw. Onderdeel van een campagne waar ik bij Kokoro aan mee heb gewerkt.

Bekijk anders meteen even de hele campagne >


ADCN lamp 2015! Hoera!


TV commercial voor VSM.


Ontwikkeld met Michel van Duyvenbode bij Shoq Creative Studio.

Bekijk de hele campagne >


Voor het reclamebureau Mensch ontwikkelden Annemiek Klijn en ik een bijzondere cover voor MarketingTribune. Waarbij Mensch op een slimme manier inhaakte op het thema van het nummer.


Bekijk de cover >


Advertentie (poster) voor de tentoonstelling Rhythm & Roots van het Afrika Museum.

In de hele campagne vormen hedendaagse muzikanten een duet met hun decennia oude inspiratie.


Ontwikkeld via Freelancers United.


VSM gelooft in de kracht van de natuur.

Om haar fans hierbij te betrekken heeft VSM enkele van deze krachten onderzocht.


Bij elk experiment werden de testpersonen op Facebook voorgesteld.

Zodat fans konden raden wie uit zou blinken in de kracht van de natuur.


Ontwikkeld met Michel van Duyvenbode, Guido de Ridder en Louis van Zwol bij Shoq Creative Studio.


Bekijk de Krachtmetingen >



In 2016 heb ik bij SBS een campagne ontwikkeld voor hun zender SBS9.


Bekijk de hele campagne >





Radiocommercials voor Veronica Superguide.

Ontwikkeld met Michel Jongeneel in 2016.

Advertentie voor bijzondere soepjes van Unox.

Gemaakt bij Sanoma.