Een fijn overzicht van mijn social brand posts.

Neem voor meer info even contact op.


Maar je mag ook teruggaan naar het social overzicht of naar de beginpagina.




Andrélon heeft een unieke manier van communiceren. Kijk maar naar de tv-commercials en de advertenties van Andrélon en je begrijpt dat je niet zomaar een leuke haartip kunt delen op Facebook. Als je de Andrélon-taal niet begrijpt en gebruikt, wordt het merk op Facebook inwisselbaar met alle andere shampoo-merken.


Bekijk de posts >

Om Magnum te helpen met een duidelijke relevantie en een duidelijke tone of voice op Facebook,

heb ik bij NOISE een aantal brand posts ontwikkeld.


Bekijk de posts >

C&A zit op Facebook in de vorm van twee vriendinnen. Twee jonge vrouwen die allebei berichten plaatsen namens het merk. Deze vrouwen kletsen met hun vriendinnen (de Facebook-fans) zoals alle vriendinnen dat doen: luchtig, grappig en niet al te ingewikkeld.


Bekijk de posts >

Douwe Egberts heeft op Facebook een zeer heldere indentiteit: de barista. Alles wat het merk doet of zegt op social media ontstaat vanuit de rol van een barista. Iemand die veel verstand heeft van koffie en zeer gastvrij is.


Bekijk de posts >

Optimel heeft een duidelijke relevantie in het leven van de consument. De producten zorgen ervoor dat je lekker in je vel zit. Deze relevantie hebben we gebruikt voor het ontwikkelen van een identiteit op Facebook. Waarbij Optimel er alles aan doet om haar fans lekker in hun vel te laten zitten.


Like? Ga naar de Facebook-pagina.

Of bekijk de posts >

Dankzij Bill Bernbach heeft elke uiting van Volkswagen een slimme grap. Intelligente humor die je niet zomaar op een Opel of op een Japanner kunt plakken. Deze tone of voice vertalen naar Facebook is niet eenvoudig. Intelligente humor staat namelijk haaks op de platte, flauwe grappen die op Facebook vaak worden gepost om veel ‘engagement’ uit te lokken. Mijn mening: liever perfecte brand posts met minder engagement dan flauwe off-brand posts met veel engagement. Bekijk de posts >

Als copywriter moet je je in kunnen leven in vele verschillende merken. Die steeds een andere tone of voice hebben en steeds een andere relevantie hebben op Facebook.


Bekijk een aantal posts die ik heb geschreven voor uiteenlopende merken.

Het tv-programma “Vrienden van Amstel zingen Kroonjuwelen” van SBS6 had een eigen Facebook-pagina. Om de fans enthousiast te maken voor de verkiezing van het ultieme kroonjuweel en voor het programma zelf.


Voor deze pagina schreef ik een aantal posts en ontwikkelde ik een kleine activatie. Bij deze actie kon je van je eigen profielfoto een platenhoesje maken.


Bekijk de case >

Posts ontwikkeld bij NOISE voor Vichy. Natuurlijk geen dijenkletsende platte like-posts,

maar serieuze status updates van een professioneel merk.

Een merk dat een serieuze dialoog aan wil gaan met haar fans.


Bekijk de posts >

Bij LikeFriends ontwikkel ik regelmatig Facebookposts voor Apfelkorn. Bekijk de posts >