Een fijn overzicht van mijn social media klussen.


Dat zijn er nogal wat, dus ik heb het voor het gemak ook even onderverdeeld in:

  1. -een fijn overzicht van brand posts

  2. -een fijn overzicht van grote activaties

  3. -een fijn overzicht van kleine activaties

  4. -een fijn overzicht van social identities


Neem voor meer info contact op,

lees mijn visie over social media.

of ga terug naar de beginpagina.

Neem voor meer info even contact op. Of ga terug naar de beginpagina.

Dankzij Bill Bernbach heeft elke uiting van Volkswagen een slimme grap. Intelligente humor die je niet zomaar op een Opel of op een Japanner kunt plakken. Deze tone of voice vertalen naar Facebook is niet eenvoudig. Intelligente humor staat namelijk haaks op de platte, flauwe grappen die op Facebook vaak worden gepost om veel ‘engagement’ uit te lokken. Mijn mening: liever perfecte brand posts met minder engagement dan flauwe off-brand posts met veel engagement. Bekijk de posts >

Een kleine actie op de Facebook-pagina van Douwe Egberts. Waarmee we aandacht wilden trekken voor de nieuwe spaarcatalogus.


Er werd een aparte pagina ingericht waar fans op leuke manieren hun punten konden ruilen. Bijvoorbeeld door zelfgebakken appeltaarten aan te bieden.


Bekijk de activatie >

Een kleine actie op de Facebook-pagina van Volkswagen.

Waarbij we echte fans wilde testen op hun kennis van hun favoriete automerk.


Geen grote competitie. Geen grote prijzenpot. Maar wel een terugkerend klein puzzeltje op de Facebook-pagina om de dialoog in stand te houden.


Bekijk de activatie >

C&A zit op Facebook in de vorm van twee vriendinnen. Twee jonge vrouwen die allebei berichten plaatsen namens het merk. Deze vrouwen kletsen met hun vriendinnen (de Facebook-fans) zoals alle vriendinnen dat doen: luchtig, grappig en niet al te ingewikkeld.


Bekijk de posts >

Het tv-programma “Vrienden van Amstel zingen Kroonjuwelen” van SBS6 had een eigen Facebook-pagina. Om de fans enthousiast te maken voor de verkiezing van het ultieme kroonjuweel en voor het programma zelf.


Voor deze pagina schreef ik een aantal posts en ontwikkelde ik een kleine activatie. Bij deze actie kon je van je eigen profielfoto een platenhoesje maken.


Bekijk de case >

Om Magnum te helpen met een duidelijke relevantie en een duidelijke tone of voice op Facebook,

heb ik bij NOISE een aantal brand posts ontwikkeld.


Bekijk de posts >

Belfius is een Belgische bank. In de zomer van 2012 wilde de bank jongeren aan zich binden door gebruik te maken van het festivalseizoen. Maar zonder een sponsor te zijn en zonder kaartjes te hebben voor de festivals is dat nog best een uitdaging.


Samen met Gerdien Stevense hielp ik creatie van Boondoggle Leuven bij het ontwikkelen van de Afkick Kuur.


Bekijk de case >

Andrélon heeft een unieke manier van communiceren. Kijk maar naar de tv-commercials en de advertenties van Andrélon en je begrijpt dat je niet zomaar een leuke haartip kunt delen op Facebook. Als je de Andrélon-taal niet begrijpt en gebruikt, wordt het merk op Facebook inwisselbaar met alle andere shampoo-merken.


Bekijk de posts >

Blut Busters van de Rabobank.


Samen met Liat Azulay ontwikkelde ik bij Social Embassy een concept om te zorgen voor meer downloads van de Rabo Mobiel Bankieren-app. Met de Blut Busters kon iedereen die blut was - en in het bezit was van de app - kans maken op een noodsaldo. De Blut Busters zochten je op in studentensteden, op terrasjes en tijdens festivals.


Check de Facebook pagina >


Of bekijk de case hier >

Hyves campagne voor Essent.


Samen met Liat Azulay ontwikkelde ik bij Social Embassy een concept voor Essent op Hyves. Om als energieleverancier relevant te kunnen zijn binnen social media kwamen we op het idee van De Energiemeter. Die precies voor je uitrekent hoeveel energie je in Hyves stopt.


Zet de gadget op je hyve >

Of bekijk de case hier >

Facebook identity voor Lido Club in Amsterdam.


Samen met Liat Azulay ontwikkelde ik bij Social Embassy een thema voor Lido Club: “Update the Night”. Onder dit thema verschijnen in de loop van de tijd verschillende acties op Facebook. 


Like? Ga naar de Facebook-pagina.

Precisierijden met je Hyves-vrienden in een Volkswagen.


Als alle zuinige autootjes oproepen om te ontdekken hoe ver je kunt komen op een volle tank, hoe val je dan nog op? Antwoord: door juist niet zuinig te rijden.


Het doel van ‘Tem de tank’ was om zo leeg mogelijk aan te komen in Milaan. In de game kreeg je allerlei kansen om je verbruik te verhogen of te verlagen. Bijvoorbeeld door meer of minder Hyves-vrienden mee te nemen. De meest lege tank maakte kans op een Polo BlueMotion. Bedacht met Michel van Duyvenbode bij TribalDDB.


Bekijk de case >


Online campagne voor de populaire app van Albert Heijn: Appie.


Ontwikkeld met Sander Eijlenberg en Karlijn van den Berg bij Muse. De campagne bestond uit easter eggs die we Grappies noemden. De Grappies werden ingezet om de app te promoten.


De campagne begon tijdens Pasen 2010.Via twitter riep Appie op om te zoeken naar de easter eggs. Veel blogs namen de actie over en onder game nerds onstond een race om als eerste alle Grappies te vinden.


Bekijk de case >

De Mr Jummy-case.


Een van de eerste keren dat social media in Nederland werd ingezet voor een campagne. Gemaakt in de tijd dat Hyves groter en populairder was dan Facebook. Emile Dekker en ik ontwikkelden bij Achtung een plan om met zo min mogelijk budget zoveel mogelijk mensen (lees: vrouwen) aan de Sultana-pop te krijgen. Met als resultaat een Gouden Spin.


Het plan maakte dankbaar gebruik van

een Mr. Jummy-Hyve,

een YouTube-kanaal en

een Flickr-album.


Bekijk de case >

Douwe Egberts heeft op Facebook een zeer heldere indentiteit: de barista. Alles wat het merk doet of zegt op social media ontstaat vanuit de rol van een barista. Iemand die veel verstand heeft van koffie en zeer gastvrij is.


Bekijk de posts >

Als copywriter moet je je in kunnen leven in vele verschillende merken. Die steeds een andere tone of voice hebben en steeds een andere relevantie hebben op Facebook.


Bekijk een aantal posts die ik heb geschreven voor uiteenlopende merken.

Om een Philips-competitie viraal aan te jagen ontwikkelde ik met Tim Voors, Bart Mol en Chris Baylis bij TribalDDB het mini-blog Philips_VS.


We kwamen we op het idee om virale prikkels af te vuren via Twitter.

Om zo followers te stimuleren om met de competitie mee te doen.

De competitie bestond uit het vergelijken van een Philips-product met iets totaal anders.

Hoe maffer de vergelijking, hoe groter de kans dat je wint.


Als voorbeeld schreef ik twee scripts die je hier kunt bekijken.

Mijn vrienden van TribalDDB hebben deze scripts prachtig uitgevoerd met regisseur André Maat.

#tennisservice voor het World Tennis Tournament van ABN-AMRO.

Ontwikkeld met Rutger Docter bij Social Inc.


Voor het World Tennis Tournament van 2014 wilde hoofdsponsor ABN-AMRO iets bijzonders doen met de bezoekers. Wij ontwikkelden de social activatie van #tennisservice. Hiermee wilden we bezoekers meer betrekken bij de tennisexperience door bijzondere tenniswensen in vervulling te laten gaan.


Zo dook het team op om spontaan je racket opnieuw te bespannen en verscheen Richard Krajicek in je klas om je te helpen bij je spreekbeurt.


Bekijk de Facebookpagina - zolang ie nog live is - op www.facebook.com/tennisservice

Of bekijk hier de hele case >


VSM gelooft in de kracht van de natuur.

Om haar fans hierbij te betrekken heeft VSM enkele van deze krachten onderzocht.


Bij elk experiment werden de testpersonen op Facebook voorgesteld.

Zodat fans konden raden wie uit zou blinken in de kracht van de natuur.


Ontwikkeld met Michel van Duyvenbode, Guido de Ridder en Louis van Zwol bij Shoq Creative Studio.


Bekijk de Krachtmetingen >